سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثههاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
تاریخ قرآن History of Quran
تاریخ پیامبران
داستانهای قرآنی پیامبران را در
اینجا
بخوانید
کلمات کلیدی :
::: شنبه 90/2/24 ::: ساعت 11:40 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم
نظرات شما:
نظر
>> امکانات <<
پست الکترونیک
شناسنامه
RSS
پارسي بلاگ
پارسي يار
در ياهو
>> درباره خودم <<
شهرمجازی قرآن کریم
شهرمجازی قرآن کریم در قالب تالارهای گفتگو, گفتگوی آنلاین, وبلاگ نویسی قرآنی, بانک مقالات قرآنی, رادیو و تلوزیون, گالری بزرگ قرآنی, گالری صوتی, ویدیو و... فضایی گسترده برای قرآن دوستان فراهم کرده است
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز:
3
بازدید دیروز:
10
کل بازدیدها :
147053
>>لوگوی وبلاگ من<<
>>جستجو در وبلاگ<<
>>پیوندهای روزانه<<
تفاوت حدیث قدسى و قرآن
[310]
یک روایت زیبا
[306]
فرق تورات وانجیل قبلی با فعلی(در قرآن)
[620]
اختالاف قرائت درقرآن(1)
[887]
اختالاف قرائت درقرآن(2)
[234]
وحى در قرآن
[316]
اقسام وحی بر پیامبران(قسمت اول)
[486]
اقسام وحی برپیامبران(قسمت دوم)
[272]
اقسام وحی برپیامبران(قسمت سوم)
[310]
سوالی پیرامون وحی
[248]
نوشتن وحی
[250]
معرفی کتاب* تاریخ قرآن
[544]
بیایید هدیه بگیرید .
[242]
معرفت هم با معرفت رفت
[235]
وحی مستقیم وبی واسطه
[287]
[آرشیو(16)]
>>لینک دوستان<<
عشق الهی
از قرآن بپرس
گل نرگس Narcissus
ولایت
سئوالهای منتظر جواب
حرفای خودمونی من
در محضر قرآن وعترت
داغ عشق
>>آرشیو وبلاگ<<
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
>>ویرایش قالب<<
>>صفحه اصلی<<
شان نزول آیات قرآن نوشته آیت الله مکارم شیرازی
تاریخ پیامبران
کشتی نوح در کوه های آرارات
مصحف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
[عناوین آرشیوشده]
>>اشتراک در خبرنامه<<